woman holding card while operating silver laptop

3 powody przez które Twój sklep nie sprzedaje

Pewnie wiele razy zastanawiałeś się dlaczego Twój sklep nie sprzedaje?

W naszym wpisie podamy Ci trzy najczęstsze powody. Miłej lektury. 

1. Twój sklep jest niedopracowany lub nieskończony

Zakupy w internecie oparte są na zaufaniu. Jeśli Twój sklep nie wzbudza go od samego początku, zapomnij o sprzedaży. Aby być pewnym swojego sklepu, przetestuj poprawność jego działania na różnych wyszukiwarkach i urządzeniach, również tych mobilnych. W końcu w 2020 roku aż 66% ruchu w internecie pochodziło właśnie z nich. Dlatego sprawdź nie tylko wygląd, ale również funkcjonalności takie jak wyszukiwarka.

2. Dokonanie transakcji nie jest intuicyjne i proste

Najpierw weryfikowaliśmy ogólne funkcjonowanie sklepu, a teraz skupimy się na najważniejszym, czyli na ścieżce zakupu. Tak jak w poprzednim przypadku należy ją sprawdzić na wszystkich popularnych wyszukiwarkach i urządzeniach mobilnych z oprogramowaniem Android i iOS. Dodawanie do koszyka, wypełnianie danych, wybór warunków płatności i dostawy – to wszystko powinno być tak proste i intuicyjne, jak tylko to możliwe. Dla porównania możesz zobaczyć, jak to działa na największych stronach e-commerce na rynku.

Spory wpływ ma także bramka płatności, którą wybrałeś. My zawsze rekomendujemy tę najbardziej popularną. Powód jest prosty – klienci wiedzą, jak z nich korzystać i mają do nich zaufanie. Co do warunków dostawy, proponuję co najmniej dwa – kurier oraz paczkomaty.

3.Nikt nie wie o Twoim sklepie, a nawet jeśli go szuka, nie może go znaleźć

Punkt ten pojawia się dopiero na końcu, ponieważ jeśli nie jesteś w 100% pewien swojego sklepu, nie masz co myśleć o marketingu. Będziesz tylko “przepalał” budżet!

Jeśli chodzi o działania płatne, mamy tu dwóch mocarzy – Google i Facebook. Oba systemy pozwalają generować nam płatny, zimny ruch na Twój sklep. Omówienie samych platform znajdziesz w innym materiale, a teraz podam Ci najczęściej popełniane błędy:

  • Źle sprecyzowana grupa docelowa, komunikat oraz kreacja. o gdzie i jak będziesz wyświetlał reklamy, zależy od tego, do kogo je kierujesz. Na przykład sprzedajesz maszynki do golenia twarzy, a reklamę wyświetlasz kobietom zamiast osobom, które noszą brodę. Choćbyś miał najlepszy sklep, produkt oraz ceny – i tak nic z tego nie będzie.
  • Złe prowadzenie kampanii pod kątem technicznym. To sytuacja, kiedy np. po kliknięciu w reklamę wyskakuje błąd 404 lub prowadzisz kampanię na stronę główną sklepu, a nie na konkretną kartę produktu.
  • Za duża grupa – za mały budżet. Jeśli Twoja grupa odbiorców to ok. 3 000 000 osób w Polsce, a budżet miesięczny wynosi 500 zł, szanse na powodzenie są niskie. Wyjścia są dwa – zawęzić grupę docelową lub podnieść budżet miesięczny na media.

Poza działaniami stricte płatnymi możemy jeszcze:

Pozycjonować w Google, gdzie najczęstsze błędy to:

  • kopiowanie treści od konkurencji na stronie głównej oraz w kategoriach i podkategoriach,
  • brak regularnych publikacji na blogu,
  • brak optymalizacji sklepu pod kątem SEO na etapie jego tworzenia.

Korzystać z e-mail marketingu, przy czym najczęstsze błędy to:

  • brak zbierania bazy,
  • brak posiadania zgody na wysyłanie treści marketingowych,
  • za duża lub za mała częstotliwość wysyłania,
  • mało ciekawe tytuły wiadomości, a w konsekwencji niska otwieralność.

Marketing oraz e-commerce to bardzo szeroki temat. W tym materiale jedynie liznęliśmy te zagadnienia. W kolejnych na pewno bardziej zagłębimy się w szczegóły związane ze sprzedażą w internecie.

Została nam tylko mała autopromocja. Jeśli potrzebujesz pomocy w zakresie budowy lub obsługi własnego sklepu online – skontaktuj się z nami. Przygotujemy dla Ciebie audyt, na podstawie którego stwierdzimy, jak możemy pomóc w sprzedaży w Twoim sklepie online.

Dzięki za uwagę!

Leave a Comment