photo of laptop near plant

Strategia rozwoju w Social Mediach

Po co mi strategia?

Nadeszły czasy, w których posiadanie profili w social mediach jest integralną i niezbędną częścią działań marketingowych.
Wyobrażasz sobie żaglówkę bez żagla?!

Bo my NIE!

Aby móc docierać do większej ilości odbiorców potrzebna jest przemyślana strategia działań na wybranych profilach! Dzięki niej będziesz wiedzieć na jakich elementach skupić się najbardziej. Pierwsza strategia nie musi być idealna. Ważne aby była na tyle elastyczna, abyś mógł ją dowolnie zmienić w każdym momencie. Potrzeby klientów się zmieniają, tak samo jak Ty się zmieniasz!
Dlatego elastyczność Twojego planu jest wręcz priorytetem.

Szoł mast goł on!!!

Określ grupę odbiorców

Określenie grupy docelowej jest o tyle ważne, że dzięki świadomości do kogo mamy się zwracać, możemy wystosować odpowiedni komunikat, a dodatkowo przyciągać tylko określoną grupę ludzi. Choć nie jest to proste, to zdecydowanie warte zachodu!

Najpierw przemyśl z jakim ludźmi chcesz mieć kontakt, a przede wszystkim:

  • Jakie są ich marzenia i pragnienia?
  • Czym się zajmują?
  • Kim są?
  • Gdzie pracują?
  • O jakich tematach lubią rozmawiać?
  • Jakie mają podejście do określonych spraw kontrowersyjnych?

Jeśli natomiast nie masz pojęcia co wpisać powyżej, to wypisz jakich ludzi nie chcesz na swoich profilach i systematycznie ich utylizuj (ale nie jak James Bond)! Użyj po prostu funkcji blokady użytkownika!

Określenie i zobrazowanie sobie tych punktów pozwoli Ci zrozumieć osobę z którą będziesz mieć styczność w Social Mediach. Pamiętaj jednak aby nie zmieniać się na siłę, by dopasować się do swoich odbiorców. Kreowanie postaci, którą nie jesteś nigdy nie wychodzi na dobre!

Określ tematykę profilu

Nie podejmuj decyzji pochopnie!
Daj sobie czas na przemyślenie czy na pewno chcesz się podjąć tego pomysłu!
Weź pod uwagę swoje zainteresowania, hobby i umiejętności, a następnie przekuj to w coś niesamowitego!
Nie zapomnij o nutce fantazji i odrobinie realizmu.
Czasem, planując o czym będzie nasz profil poszybujemy za daleko z niesamowitością swoich planów.
Spróbuj urealnić je i zejdź chociażby na chwilę na ziemię!
Możesz też wypisać na kartce wszystkie pomysły jakie siedzą Ci w głowie, a dopiero później weryfikować który pomysł ciężko będzie Ci zrealizować, a który wdrożysz bez zająknięcia!
Takie podejście pozwoli na rozluźnienie Twojego umysłu, a następnie przejście w rolę krytyka, dzięki czemu wyłowisz tylko te najlepsze POMYSŁY!

Wybierz i określ swoje cele

Cele to punkty zaczepienia, dzięki którym wyznaczasz działania niezbędne do realizacji, tzw. „miejsce w którym chcesz być”. Wyznaczanie celów jest o tyle trudne, że nie możesz wyznaczać ich ogólnie. Powinieneś jak najbardziej je uszczegółowić! Oraz ustalić w jakim czasie chcesz je osiągnąć.

Zamiast:

  • założę profil na którymś z mediów społecznościowych;
  • zdobędę dużo obserwujących;
  • będę regularnie udostępniać posty;

Użyj tego:

  • dziś założę i skonfiguruje swój profil na Instagramie i Facebooku;
  • zdobędę 150 obserwujących w 3 miesiące;
  • będę raz w tygodniu udostępniać posty o tematyce edukacyjnej;

Pamiętaj jednak aby nie ustalać tych celów za dużo. Najlepiej od 3. do max. 5. większych celów na miesiąc lub kwartał. Nie bez powodu mówi się aby „nie łapać 10 srok za ogon”

Spodobało Ci się?!

Znajdź nas na Instagramie i Facebooku!

One Response

Leave a Comment